donderdag 11 september 2014

Het begin is er !

Half juni kreeg ik zomerpost in mijn mailbox.
Gelijk gingen de radertjes in mijn hoofd aan de slag.....
Deze zomer is het het Zwarte Woud....
Klederdracht met die rode pompoenhoed....
daar zullen ze vast wel lint hebben !
Misschien mixen met Marken,
een soort Marken meets Zwarte Woud.....
In het Zwarte Woud bleek dat het iets minder makkelijk was...
Borduren is daar helemaal uit, haken en breien hip.
In Freiburg vond ik via internet 2 adresssen. 
Het eerste adres lag buiten het centrum op het industrieterrein.
Heel veel wol en haakkatoen, weinig borduren. 
Wel scoorde ik 2 linten !
Het tweede adres lag in het centrum (Altstadt), voornamelijk wol.
Op de bovenverdieping wel meer aandacht voor borduren
maar niet wat ik zocht.
 In dezelfde straat ontdekte ik een stoffenwinkel; Schnittpunkt.
Via de blauw/groene trap klom ik omhoog voor het lint.
En daar stond ik oog-in-oog met een schitterend plafond....
Prachtige bloemen in pasteltinten.
 De eigenaresse vertelde dat het origineel 17e eeuws was;
ik was zo onder de indruk dat ik vergat een foto te nemen
(vaak is het dan toch niet zo mooi als in het echt).
Wel weer een paar linten erbij.
In Staufen ontdekte ik een klein borduurwinkeltje
dat alleen 's morgens open is.
De eigenaresse, 75 jaar oud, leek heel veel op mijn Oma.
Heb er heerlijk rond geneuzeld, gekletst, vragen gesteld
 en voor ik het wist waren we 2 uur verder.....
Hier kocht ik de stoffen en de laatste linten.

Zondag aan de slag gegaan, had veel lol,
want ik dacht dat het veel groter werd.
Helaas niet goed opgelet, de envelop van linnen had ik
wel netjes tegen de stofvouw gelegd...
maar niet schuin van draad.
(dat heb je als je het niet zo vaak meer doet, toch ?)
Dus daarom nog een keer geknipt !
Zo nu kan ik de linten erop gaan borduren....
met de hand....
niet echt mijn lievelingsbezigheid !

6 opmerkingen:

  1. Een mooie verzameling linten, leuk verhaal ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee van zo`n envelop met linten, vooral als je ze dan op vakantie gevonden hebt! Heerlijk om zo creatief te zijn hé!
    Betreft naaien.. ik neem mijn petje af voor je. Ik ben er geen held in!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n speurtocht met spulletjes naar je zin als resultaat ! Succes en veel plezier .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie linten , een paar van deze linten heb ik ook in mijn voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook in het Zwarte Woud geweest ?
      De linten zijn niet specifiek voor het Zwarte Woud dus hier in Nerderland ook te krijgen :).....gaat om het gevoel.

      Verwijderen
  5. Mooi zeg, en zo leuk om te lezen hoe het je toch gelukt is om ze bij elkaar te sparen! Ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen