dinsdag 1 september 2015

Uit mijn comfortzone

Vijftien jaar geleden werd de garagebox
verbouwd tot een knutselschuur/workshopruimte.
Helaas is het nooit geworden wat ik gedroomd had,
het werd een opslagplaats voor alle knutselmaterialen.
Die er af en toe uitgehaald werden....
Na de geboorte van mijn oudste nam mijn energiepeil
geleidelijk meer af, met het dieptepunt dat op een gegeven
moment de batterij zo leeg was dat ik bijna de hele dag wilde slapen.
Na uitgebreid onderzoek bleek dat mijn schildklier niet werkte;
hypothyreïdie of te wel een traag werkende schildklier.
Dat zo'n klein onderdeel van je lichaam zoveel impact heeft....
Met medicatie knapte ik langzaam op,
zit er wel mijn verdere leven aan vast en
 mijn batterij heeft nooit meer zo goed gewerkt.

Het knutselhok stond al jaren op het verlanglijstje
 van Willem (DH)....
steeds kon ik het nog afwimpelen...
"waar laat ik al die spullen ?"
"wanneer moet ik dat doen ?"
Tot er in de zomervakantie een nieuwe liefde
in de familie kwam. 
Later blog ik nog wel eens over haar...
Vanaf dat moment werd de druk opgevoerd.
Nu hebben wij over ruimte buiten niet te klagen....
na de verbouwing van de woonkamer
bleven enkele oude meubels achter, in wat
later het loungehok genoemd werd.
 Hier kwamen al steeds meer nieuwe knutselspullen
terecht. De laatste week van onze vakantie
verhuisden hier ook alle oude spullen naar toe.
Nou ja, bijna alle oude spullen...
kon van sommige afscheid nemen.
 Alles is nu netjes geordend !
En we zijn allebei tevreden !
Het ging steeds meer kriebelen
om met verf,inkt en die leuke stempels
van Birgit Koopsen  aan de slag te gaan. 
In deze ruimte kan lekker gekliederd worden.
 Al jaren blogjes en filmpjes van mixed media
bekeken te hebben, ging ik aan de slag.
Het was wel een overwinning voor mezelf,
om uit mijn comfortzone te stappen
(lees perfectionisme & vieze handen krijgen)
 Maar wat genoot ik van het creëren.
Was er iets niet naar wens, 
hup een laagje erover. 
 En met het weer van de komende dagen,
weten jullie wat ik ga doen...

 canvas 18x24 cm

7 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te lezen dat je door de medicatie je energie terug hebt om weer mee te doen met het dagelijks leven. En heerlijk om te lezen dat je zo genoten hebt van het creatief bezig zijn! Hij is mooi geworden! Enne... nou ben ik wel nieuwgierig naar je knutselruimte, hoe die eruit ziet :-))

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merkwaardig dat hypothyreïdie de meest milde vorm en heel goed te behandelen bij jou nog altijd klachten geeft met medicijn gebruik.
    Bij mij werd het jaren geleden per toeval ontdekt tijdens onderzoek bij cardioloog en die nam meteen contact op met mijn huisarts die mij belde met de mededeling dat er medicijnen voor me klaar lagen bij apotheek en ik daar diezelfde dag nog mee moest beginnen, het was rond de kerstdagen en nog geen week later zat ik bij internist die na een bloedonderzoek mij de diagnose gaf van traag werkende schildklier.
    Na zes weken nogmaals bloedonderzoek en het bleek dat ik goed ingesteld was met medicijn.
    Jaarlijkse bloed controle T4/T3 en heel mijn leven schildklierhormoon slikken en ik kan er 100 jaar mee worden volgens artsen.
    Wat een uitkomst dat je een speciale knutselruimte hebt om te kliederen en dat geeft leuke resultaten aan je foto's te zien.
    Ik wens jou er veel plezier mee!

    Fijne dag,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste jaren waren er veel klachten, mijn lichaam was compleet ontregeld doordat er al heel lang geen schilklierhormonen meer afgegeven waren. Dit bracht nog meer complicaties mee, daarom duurde het langer eer ik goed ingesteld was op medicatie. De laatste 12 jaar ben ik redelijk stabiel

      Verwijderen
  3. Prachtig canvas, dat is de vieze vingers meer dan waard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een fijn bericht.... dat je inspiratie vond om dit moois te maken..... Hoop zo dat je je wat beter voelt ..... Heerlijk dat er ruimte is om te kunnen "kliederen"....
    Lieve nazomerse groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héérlijk een eigen knutselruimte en wat knap dat je uit je comfortzone bent gestapt. Ik hoop dat er nog vele canvassen gaan volgen, want # 1 beloofd wat!!

    Groetjes,
    Margriet

    {Ps mijn blogbericht stond gisterenmorgen rond 10.00 al op de site. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar het lukt me maar niet om hiervan gelijk een notificatie te sturen. Ook in de leeslijsten zie ik het bericht zelf altijd pas uuuuuuuuuren later verschijnen. )-:}

    BeantwoordenVerwijderen